Gratis stockfoto met angstig, bang, bedrijf
Je zou je zorgen moeten maken als je een burn-out krijgt. Maar bam, op het moment dat je voelt dat je opgebrand raakt, moet je er niets aan doen. Iedereen moet van deze fase genieten, burn-out voelt voor niemand goed. Fysieke en emotionele burn-out kunnen symptomen zijn van een episode van burn-out.

Een groot probleem van burnout is je lichaamsconditie. Ik heb burnout in mijn eigen leven gemerkt. Ik was eens zo opgebrand, dat ik niet meer kon lopen. Ik kon zelfs niet meer rechtuit met mijn auto rijden.
Geen wonder dat er burnout symptomen zijn zoals snelle of onregelmatige hartslagen van rond de 40 slagen per minuut.
Je kent je lichaam en je raakt opgebrand als de capaciteiten ervan niet meer zijn zoals jijzelf.
Nu, er zijn verschillende dingen die je zou kunnen doen om burn out te voorkomen:
1. Beperk uw tijd op kantoor of thuis. Maar maak het alleen voor redelijke perioden. Misschien kunt u uw Ben Franklin-regel doorbreken. Vroeger schoffelde ik meer dan 50 acres land in één seizoen. En elk seizoen oogstte ik 200 acres aan netto resultaat. Nu gebruik ik maar vijf hectare, maar ik krijg dezelfde nettoresultaten. Verbrand jezelf dus niet door te veel te doen. Beperk uw tijd in zaken en in andere soorten dingen en houd het in verhouding tot de bereikte resultaten. Je brandt alleen maar op in het leven.

2. Je kunt burn-out raken. Als je geniet van de routineklus of het bedrijf, en gehoorzaam bent aan de routine en de kleine problemen, moet je zien dat de routineklus, het bedrijf, en je routineproblemen herhaald kunnen worden om de resultaten te creëren die je nodig hebt.
3. U moet leren uw kleine ambities te beheersen, tenzij u goede resultaten gaat boeken, dan kunnen uw kleine doelen zich uitbreiden om grotere dingen te omvatten. Dit is als het verspreiden van je kleine krachten in kleine projecten en doelen. Het lijkt gemakkelijk, tot het moment dat je positieve resultaten begint te behalen en de kleine dingen grote dingen beginnen te worden.

4. Je moet grote emotioneel storende omstandigheden wegnemen. Het ergste probleem voor u is wanneer er te veel gevoel van opgetogenheid is. U hebt altijd al een stap willen zetten in een beetje en een half. U raakt opgewonden bij koud of rot weer voor een paar dagen voordat u de terugkeer van de Prime vergeet door de koude of rotte omstandigheden. Na zo’n twee weken (of langer) vervaagt de opwinding. Ik heb besloten om een kantoor te nemen in een stad omringd door verkeer. Het is relatief duur, maar de volgende dag ga ik naar een kleine marktplaats om te werken. Overdag zijn er echter te veel mensen (vooral bussen) die zich verplaatsen en de chauffeurs zijn zich niet bewust van mij. Ik raak gefrustreerd en begin te huilen. Ik huil op de kleine groentemarkt en de chauffeurs op hun banja’s merken me niet op en trekken zich niets van me aan. Mijn frustratie is verergerd en mijn traan is geïrriteerd door de dwaasheden van andere mensen. Soms is het de ontgoocheling die ontstaat doordat men niet inziet of merkt dat de taken van mezelf of van anderen moeizaam zijn. Op een groentemarkt ligt zoveel stof op straat, soms is er voedsel verloren, en soms zijn aan het eind van de dag gezichten, ogen en doeken verloren. Ik herinner me dat ik na een dag op de markt de schillen van hele tomaten haalde. Ik kon die ondiepe schillen van tomaten gemakkelijk pletten. Ik wil zelfs die verborgen schillen van tomaten.

5. Wanneer ik merk dat ik verstrikt raak in een negatieve houding of me ellendig voel, denk ik aan mijn politieke partij, de huidige regering en andere mensen. Ik haal adem, tel wat water en ga weer aan het werk met een nieuwe instelling.